Grać można na każdej nawierzchni, wewnątrz pomieszczeń oraz na zewnątrz, bez konieczności rozpinania siatki. Speeder został stworzony pod kątem aktywności ruchowej na wolnym powietrzu. Jest cięższy i mniejszy niż lotki stosowane w badmintonie, łatwiej więc pokonuje opór wiatru. Jaskrawe kolory speederów oraz specjalnie zaprojektowane „świetliki” pozwalają na grę przy różnych warunkach oświetleniowych, nawet w nocy. Pole gry bez trudu wyznacza się na ziemi za pomocą wstążek, jaskrawych znaczników lub kredy.
Podczas gry rekreacyjnej, warto korzystać ze znaczników “gecko” lub „cones”, by wyznaczyć dopasowaną do własnych potrzeb, optymalną odległość między graczami. Można także wprowadzić elementy rywalizacji, oznaczając w dowolnej odległości bramki, do których gracze starają się wbić speedera. Każdy broni swojej bramki, a jej szerokość wyznacza się według indywidualnych upodobań.
W trakcie gier o charakterze rywalizacji sportowej wyznacza się boisko do gry. Są to dwa kwadraty o boku 5,5m umieszczone w odległości dostosowanej do poziomu umiejętności graczy. Każdy gracz zajmuje jeden kwadrat i broni go, próbując jednocześnie wbić speedera w pole przeciwnika. Na rysunkach poniżej podano wymiary boisk obowiązujące według norm ICO (International Crossminton Organisation).
Obowiązują proste reguły rozgrywek, które zostały opisane w międzynarodowych standardów dla tej dyscypliny sportu. Poniższe informacje pozwolą rozgrywać mecze zgodnie z oficjalnymi przepisami:
- Każdy z graczy broni swego pola
- Nie ma siatki
- Serw dolny z 1/3 tylnej strefy pola
- Zmiana serwującego co 3 serwy
- Gra się do 16 punktów, do 2 wygranych setów
- Punkt jest przyznawany za: błąd serwisowy, podwójne uderzenie, kontakt speedera z ziemią lub ciałem
Mecz singlowy
Każdy z graczy broni swego pola (kwadratu). Dozwolone jest wychodzenie poza pole. Odbijając speedera zawodnik stara się, by spadł on na pole przeciwnika. Set kończy się, kiedy jeden z graczy uzyska 16 punktów. W przypadku remisu 15:15 lub więcej, grę kontynuuje się dopóki jeden z zawodników nie uzyska dwupunktowej przewagi. Mecz kończy się, gdy jeden z graczy wygra dwa sety. (w przypadku remisu rozgrywa się dodatkowy, trzeci set).
Serwis
Gracze losują, który z nich rozpoczyna grę serwisem. Następnie każdy z zawodników na zmianę oddaje trzy serwisy. Po każdym serwisie liczony jest punkt. W przypadku remisu 15:15 zmiana serwisu następuje po każdym punkcie. Uderzenie serwisowe wykonuje się z 1/3 tylnej strefy boiska, od dołu (w praktyce odmierza się 3m o linii przedniej i zaznacza taśmą na bocznych liniach). Nie wolno stosować przy serwisie górnego uderzenia. Speedera należy odbić poniżej wysokości biodra. Zawodnik, który przegrał rozpoczyna następnego seta w meczu.
Zmiana pól
Aby zapewnić sprawiedliwe warunki dla poszczególnych graczy, po każdym secie w meczu zawodnicy zamieniają się polami. W ewentualnym trzecim secie zamiana pól następuje każdorazowo po rozegraniu sześciu punktów.
Punktacja
Punkt naliczany jest po każdym serwisie, z wyjatkiem sytuacji, gdy konieczne jest jego powtórzenie. Punkty przyznawane są w następujących przypadkach:
Błąd serwu; speeder dotknął ziemi; speeder spadł na pole (linia liczy się jako pole); speeder spadł poza boiskiem (aut); speeder został dwukrotnie odbity przez tego samego gracza; speeder dotknął jednego z zawodników; gracz dotknął speedera, który spadał poza pole.
Mecz Deblowy
W meczu deblowym obaj gracze jednej drużyny (na rys. drużyna A /drużyna B) zajmują jedno pole gry. Jeden z nich gra na pozycji w strefie przedniej, a drugi jest graczem strefy tylnej. W trakcie wymiany speederów tylna stopa zawodnika z tylnej strefy nie może znaleźć się przed tylną stopą partnera grającego z przodu. To jest uważane za błąd strefy i powoduje stratę punktu. Zmiana pozycji następuje po zmienie serwu, tzn. ten kto serwuje, gra w strefie tylnej. Pozostałe zasady, czyli punktowanie, zmiana serwu i zmiana stron są takie same jak w grze pojedynczej.